Kontakt
Har du några synpunkter eller frågor om den här sidan? Vänligen kontakta oss på: [email protected].
Nordic Re-Finance AB
NRFAB TMX 1024 passerar vid Bromölla med VIDA:s tåg. Foto: Felix Hubertsson.
-
Nordic Re-finance är ett svenskt företag som speciallicerar sig på att hyra ut lok, både till svenska och norska järnvägsoperatörer. Man har endast diesellok, dominerande loktyp är T43.
-
NRFAB Rc4: 1137, 1140, 1144, 1146, 1152, 1158, 1159, 1164 = 8 st. NRFAB TMX: 1024 = 1 st. NRFAB TMZ: 1410, 1411, 1448, 1450, 1454, 1458, 1461 = 7 st. NRFAB T43: 229, 238, 243, 246, 251, 257 = 7 st. NRFAB T43H: 215 NRFAB V5: 152, 153, 154, 155, 156, 157, 164, 165, 168, 172, 175, 180, 185 = 13 st. NRFAB Z65: 558, 579 = 2 st. NRFAB Z70: 701, 704, 711, 713, 714, 715, 716, 723, 724, 726, 727, 728, 731, 733, 735, 736, 740, 741, 749, 750 = 21 st. |
Loknummer: | Bild: | Tillverkningår: | Färgsättning: | Ägare: | Övrig info: |
Rc4: |
Typ: Ellok Axelföljd: Bo'Bo' Längd: 15520 mm Tjänstevikt: 78 ton Effekt: 3600 kW Hastighet: 135 km/h Tillverkare: Asea Byggår: 1975-1982 |
||||
NRFAB Rc4 1137 |
Nej. | 1975 | Blå | NRFAB | |
NRFAB Rc4 1140 |
Nej. | 1975 | Blå | NRFAB | |
NRFAB Rc4 1144 |
Nordic Re-Finance Rc4 1144 i Kristinehamn. Foto: Viktor Molander. |
1975 |
Blå |
NRFAB | |
NRFAB Rc4 1146 |
Nej. | 1975 | Blå | NRFAB | |
NRFAB Rc4 1152 |
Nej. | 1976 | Blå | NRFAB | |
NRFAB Rc4 1158 |
Nej. | 1976 | Blå | NRFAB | |
NRFAB Rc4 1159 |
Nej. | 1976 | Blå | NRFAB | |
NRFAB Rc4 1164 |
Nordic Re-Finance Rc4 1164 i Borlänge. Foto: Magnus Linde - 2016. |
1976 | Blå | NRFAB | Uthyrd till Rush Rail. |
T43: |
Typ: Dieselelektriskt lok Axelföljd: Bo'Bo' Längd: 14240 mm Tjänstevikt: 72 ton Effekt: 1065 kW Hastighet: 90 km/h Tillverkare: Nohab Byggår: 1961-1963 |
||||
NRFAB T43 215 |
Nej. |
1962 |
Grå |
NRFAB |
|
NRFAB T43 229 |
Nordic Re-Finance T43 229 i Hagalund. Foto: Ulrik Martinussen. |
1962 |
Svart |
NRFAB |
|
NRFAB T43 238 |
Nordic Re-Finance T43 238 i Hagalund. Foto: Ulrik Martinussen. |
1962 |
Orange |
NRFAB |
|
NRFAB T43 243 |
Nordic Re-Finance T43 243 i Kristinehamn. Foto: Viktor Molander. |
1962 |
Svart |
NRFAB |
|
NRFAB T43 246 |
Nej. |
1963 |
Svart |
NRFAB |
|
NRFAB T43 251 |
Nordic Re-Finance T43 251 i Långsele. Foto: Per Olov Bryntesson. |
1963 |
Svart |
NRFAB |
|
NRFAB T43 257 |
Nordic Re-Finance T43 257 i Norge. Foto: Knut-Ragnar Holme. |
1963 |
Grön/silver |
NRFAB |
Miljölok |
T43H |
Typ: Dieselelektriskt lok med Batteribank Axelföljd: Bo'Bo' Längd: 14240 mm Tjänstevikt: 79 ton Effekt: 1500 kW Hastighet: 80 km/h Tillverkare: Nohab Byggår: 1961-1963 |
||||
NRFAB T43H 215 |
Nej. | 1962 | Silver | NRFAB | |
TMX: |
Typ: Dieselelektriskt lok Axelföljd: (A1A)'(A1A)' Längd: 18300 mm Tjänstevikt: 89 ton Effekt: 1047 kW Hastighet: 120 km/h Tillverkare: Nohab Byggår: 1960-1962 |
||||
NRFAB TMX 1024 |
Nordic Re-Finance TMX 1024 i Bromölla. Foto: Felix Hubertsson. |
1961 |
Blå |
NRFAB |
|
TMZ: |
Typ: Diesellok Axelföljd: Co'Co' Tjänstevikt: 116/121 ton Längd: 20800/21000 mm Effekt: 2426/2867 kW Hastighet: 143 km/h Tillverkare: Nohab Byggår: 1967-1970, 1972-1974, 1977 |
||||
NRFAB TMZ 1410 |
Nordic Re-Finance TMZ 1410 i Kristinehamn. Foto: Kunt-Ragnar Holme. |
1969 |
TGOJ Grön/blå |
NRFAB |
Loket är köpt och renoverat 2013. |
NRFAB TMZ 1411 |
Nordic Re-Finance TMZ 1411 i Hagalund. Foto: Ulrik Martinussen. |
1970 |
Blå/grön |
NRFAB |
|
NRFAB TMZ 1448 |
Nej. | 1977 | Blå/grön | NRFAB | |
NRFAB TMZ 1450 |
Nej. | 1977 | Blå/grön | NRFAB | |
NRFAB TMZ 1451 |
Nej. | 1977 | Röd/Svart | NRFAB | Köpt från DB Schenker 2015. |
NRFAB TMZ 1454 |
Nej. | 1977 | Blå/grön | NRFAB | |
NRFAB TMZ 1458 |
Nej. | 1978 | Blå/grön | NRFAB | |
NRFAB TMZ 1460 |
Nej. | 1978 | Röd/Svart | NRFAB | Köpt från DB Schenker 2015. |
NRFAB TMZ 1461 |
Nej. | 1978 | Blå/grön | NRFAB | |
V5: |
Typ: Dieselhydrauliskt lok
Axelföljd: C Längd: 10640 mm Tjänstevikt: 48 ton Effekt: 460 kW Hastighet: 70 km/h Tillverkare: Henschel Byggår: 1975-1978 |
||||
NRFAB V5 152 |
Nej. | 1976 | Blå | NRFAB | |
NRFAB V5 153 |
Nordic Re-Finance V5 153 i Kristinehamn. Foto: Viktor Molander. |
1976 | Orange | NRFAB | |
NRFAB V5 154 |
Nej. | 1976 | Blå | NRFAB | |
NRFAB V5 155 |
Nej. | 1976 | Orange | NRFAB | |
NRFAB V5 156 |
Nej. | 1976 | Blå | NRFAB | |
NRFAB V5 157 |
Nej. | 1976 | Orange | NRFAB | |
NRFAB V5 164 |
Nej. | 1977 | Blå | NRFAB | |
NRFAB V5 165 |
Nej. | 1977 | Blå | NRFAB | |
NRFAB V5 172 |
Nej. | 1977 | Blå | NRFAB | |
NRFAB V5 175 |
Nej. |
1977 | Blå | NRFAB | |
NRFAB V5 180 |
Nej. | 1978 | Orange | NRFAB | |
NRFAB V5 185 |
Nej. | 1978 | Blå | NRFAB | |
Z65: |
Typ: Dieselhydraulisk lokomotor Axelföljd: B Längd: 9360 mm Tjänstevikt: 28 ton Effekt: 265 kW Hastighet: 60 km/h Tillverkare: Kalmar Verkstads AB Byggår: 1961-1968 |
||||
NRFAB Z65 558 |
Nej. |
1965 |
Orange |
NRFAB |
|
NRFAB Z65 579 |
Nej. |
1966 |
Gul |
NRFAB |
|
Z70: |
Typ: Dieselhydraulisk lokomotor Axelföljd: B Längd: 9360 mm Tjänstevikt: 34 ton Effekt: 333 kW Hastighet: 70 km/h Tillverkare: Kalmar Verkstads AB Byggår: 1961-1968 Ombyggnadsår: 1990-1992 |
||||
NRFAB Z70 701 |
Nej. |
1966 |
Orange | NRFAB | |
NRFAB Z70 704 |
Nej. | 1962 | Orange | NRFAB | |
NRFAB Z70 711 |
Nej. | 1967 | Orange | NRFAB | |
NRFAB Z70 713 |
Nej. | 1963 | Orange | NRFAB | |
NRFAB Z70 714 |
Nej. | 1965 | Orange | NRFAB | |
NRFAB Z70 715 |
Nej. | 1964 | Orange | NRFAB | |
NRFAB Z70 716 |
Nordic Re-Finance Z70 716 i Karlskrona. Foto: Felix Hubertsson. |
1966 |
Svart |
NRFAB |
Köpt från IBAB 2013. |
NRFAB Z70 723 |
Nej. |
1965 |
Orange |
NRFAB |
|
NRFAB Z70 724 |
Nej. |
1963 |
Orange |
NRFAB |
|
NRFAB Z70 726 |
Nej. | 1965 | Orange | NRFAB | |
NRFAB Z70 727 |
Nej. | 1962 | Orange | NRFAB | |
NRFAB Z70 728 |
Nej. | 1963 | Orange | NRFAB | |
NRFAB Z70 731 |
Nej. | 1965 | Orange | NRFAB | |
NRFAB Z70 733 |
Nej. | 1963 | Orange | NRFAB | |
NRFAB Z70 735 |
Nej. | 1964 | Orange | NRFAB | |
NRFAB Z70 736 |
Nej. | 1963 | Orange | NRFAB | |
NRFAB Z70 740 |
Nej. | 1966 | Orange | NRFAB | |
NRFAB Z70 741 |
Nej. | 1966 | Orange | NRFAB | |
NRFAB Z70 749 |
Nej. | 1963 | Blå | NRFAB | |
NRFAB Z70 750 |
Nej. | 1966 | Blå | NRFAB |