Kontakt
Har du några synpunkter eller frågor om den här sidan? Vänligen kontakta oss på: [email protected].
Green Cargo Rc4/Rc4P-lok:
Green Cargo Rc4 1254 passerar Vekerum med ett godståg. Foto: Felix Hubertsson - 2016.
-
Rc4-loken:
Rc4 är den ellokstyp som Green Cargo använder mest och flitigast. Green Cargos Rc4-lok finns i tre olika färger; Grön, blå och orange.
Rc4P-loken som är uppväxlade till 160 km/h används i Posttågen, därav bokstaven P som står för Posttåg.
Rc4 1290 är det enda Rc-loket i ursprunglig orange färgsättning som är i kommersiell trafik. Loket reviderades september 2005 och skulle då målats om i Green Cargos gröna färgsättning. Green Cargo beslöt dock att låta loket behålla sin orange färg inför jubileumsåret 2006 då järnvägen i Sverige firade 150 år. Loket rullar i Green Cargos godståg i hela landet precis som alla andra Rc-lok.
-
Green Cargo Rc4 1275 i Karlshamn. Foto: Felix Hubertsson.
Green Cargo Rc4 1310 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson.
Green Cargo Rc4 1314 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson.
Green Cargos orangemålade Rc4 1290 passerar Sandbäck med ett godståg. Foto: Felix Hubertsson - 2015.
Green Cargo Rc4 1160 interiör. Foto: Felix Hubertsson.
Green Cargo Rc4RR 1178 interiör. Foto: Stoffe Källström - 2015.
-
Green Cargo Rc4: 1138-1139, 1141-1143, 1145, 1147-1151, 1153-1155, 1157, 1160-1163, 1165-1176, 1192, 1277, 1290, 1299, 1301-1316. Green Cargo Rc4R: 1188-1200, 1251-1256, 1263-1276, 1278-1289, 1291. Green Cargo Rc4P: 1317, 1318, 1319, 1320, 1321, 1322 = 6 st. Green Cargo Rc4PR: 1293, 1295, 1296, 1297, 1298 = 5 st. Green Cargo Rc4RR: 1177, 1178, 1179, 1180, 1181, 1182, 1183, 1184, 1185, 1186, 1187 = 11 st. --- GC Rc4 1169, 1180, 1273 är avställda. --- |
Loknummer: | Bild: | Tillverkningsår: | Färgsättning: | Ägare: |
Övrig info: |
Rc4/Rc4P: |
Typ: Ellok Axelföljd: Bo'Bo' Längd: 15520 mm Tjänstevikt: 78 ton Effekt: 3600 kW Hastighet: 135 km/h (Rc4), 160 km/h (Rc4P) Tillverkare: Asea Byggår: 1975-1982 4 st LJH108 traktionsmotorer på vardera 900 kW. |
||||
GC Rc4 1138 |
Green Cargo Rc4 1138 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1975 | Blå | GC | Loket är avställt. |
GC Rc4 1139 |
Green Cargo Rc4 1139 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1975 | Blå | GC | |
GC Rc4 1141 |
Green Cargo Rc4 1141 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2015. |
1975 | Blå | GC | |
GC Rc4 1142 |
Green Cargo Rc4 1142 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1975 | Blå | GC | |
GC Rc4 1143 |
Green Cargo Rc4 1143 i Bromölla. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1975 | Blå | GC | |
GC Rc4 1145 |
Green Cargo Rc4 1145 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2015. |
1975 | Blå | GC | |
GC Rc4 1147 |
Green Cargo Rc4 1147 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2014. |
1975 | Blå | GC | |
GC Rc4 1148 |
Green Cargo Rc4 1148 i Hallsberg. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1975 | Blå |
GC |
|
GC Rc4 1149 |
Green Cargo Rc4 1149 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1975 | Blå | GC | |
GC Rc4 1150 |
Green Cargo Rc4 1150 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2014. |
1976 |
Blå | GC |
Loket saknade tidigare "Green Cargo-märkning" på sidorna. |
GC Rc4 1151 |
Green Cargo Rc4 1151 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1976 |
Blå | GC | |
GC Rc4 1153 |
Green Cargo Rc4 1153 i Karlshamn. Foto: Felix Hubertsson - 2011. |
1976 | Blå | GC | |
GC Rc4 1154 |
Green Cargo Rc4 1154 i Hallsberg. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1976 | Blå | GC | |
GC Rc4 1155 |
Green Cargo Rc4 1155 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1976 | Blå | GC | |
GC Rc4 1157 |
Green Cargo Rc4 1157 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1976 | Blå | GC |
Loket är ett testlok för modernisering av förarhytt med ombyggd förarpanel. Loket kallas ofta för "Svarta änkan". |
GC Rc4 1160 |
Green Cargo Rc4 1160 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1976 | Blå | GC | |
GC Rc4 1161 |
Green Cargo Rc4 1161 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2014. |
1976 | Blå | GC | |
GC Rc4 1162 |
Green Cargo Rc4 1162 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1976 | Blå | GC | |
GC Rc4 1163 |
Green Cargo Rc4 1163 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1976 | Blå | GC | |
GC Rc4 1165 |
Green Cargo Rc4 1165 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1976 | Blå | GC | |
GC Rc4 1166 |
Green Cargo Rc4 1166 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2015. |
1976 | Blå | GC |
Rc4 1166 gick under en period i USA. |
GC Rc4 1167 |
Green Cargo Rc4 1167 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1976 | Blå | GC | |
GC Rc4 1168 |
Green Cargo Rc4 1168 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1976 | Blå | GC | |
GC Rc4 1170 |
Green Cargo Rc4 1170 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2015. |
1976 | Blå | GC | |
GC Rc4 1171 |
Green Cargo Rc4 1171 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1976 |
Blå |
GC | |
GC Rc4 1172 |
Green Cargo Rc4 1172 i Mörrum. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1976 | Blå | GC | |
GC Rc4 1173 |
Green Cargo Rc4 1173 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1976 | Blå | GC | |
GC Rc4 1174 |
Green Cargo Rc4 1174 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson -2012. |
1977 | Blå | GC | |
GC Rc4 1175 |
Green Cargo Rc4 1175 i Hallsberg. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1977 | Blå | GC |
Loket har speciella strålkastare av typ xenon. |
GC Rc4 1176 |
Green Cargo Rc4 1176 i Kristianstad. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1977 | Grön | GC | |
GC Rc4RR 1177 |
Green Cargo Rc4 1177 i Halmstad. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1977 | Blå | GC |
Prototyplok för Rc4RR. Loket är utrustat för att användas på rangerbangårdar. |
GC Rc4RR 1178 |
Green Cargo Rc4 1178 i Älmhult. Foto: Stoffe Källström - 2015. |
1977 | Blå | GC | Rc4 1178 var det första lok som vid leverans fick komplett ATC.
Loket är utrustat för att användas på rangerbangårdar. |
GC Rc4RR 1179 |
Green Cargo Rc4 1179 i Hallsberg. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1977 | Blå | GC |
Loket är utrustat för att användas på rangerbangårdar. |
GC Rc4RR 1180 |
Green Cargo Rc4 1180 i Kristianstad. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1977 | Blå | GC |
Loket är utrustat för att användas på rangerbangårdar. Loket är avställt. |
GC Rc4RR 1181 |
Green Cargo Rc4 1181 i Nässjö. Foto: Ulrik Martinussen - 2007. |
1977 | Blå | GC |
Loket är utrustat för att användas på rangerbangårdar. |
GC Rc4RR 1182 |
Green Cargo Rc4 1182 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2011. |
1978 | Blå | GC |
Loket är utrustat för att användas på rangerbangårdar. |
GC Rc4RR 1183 |
Green Cargo Rc4 1183 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1978 | Blå | GC |
Loket är utrustat för att användas på rangerbangårdar. |
GC Rc4RR 1184 |
Green Cargo Rc4 1184 i Sölvesborg. Foto: Felix Hubertsson - 2014. |
1978 | Blå | GC |
Loket är utrustat för att användas på rangerbangårdar. |
GC Rc4RR 1185 |
Green Cargo Rc4 1185 i Hallsberg. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1978 | Blå | GC |
Loket är utrustat för att användas på rangerbangårdar. |
GC Rc4RR 1186 |
Green Cargo Rc4 1186 i Karlshamn. Foto: Felix Hubertsson, 2012 |
1978 | Blå | GC |
Loket är utrustat för att användas på rangerbangårdar.
|
GC Rc4RR 1187 |
Green Cargo Rc4 1187 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2011. |
1978 | Blå | GC | Loket är utrustat för att användas på rangerbangårdar. |
GC Rc4R 1188 |
Green Cargo Rc4 1188 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2011. |
1978 | Blå | GC | |
GC Rc4R 1189 |
Green Cargo Rc4 1189 i Karlshamn. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1978 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1190 |
Green Cargo Rc4 1190 i Sandbäck. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1978 | Blå | GC | |
GC Rc4R 1191 |
Green Cargo Rc4 1191 i Sölvesborg. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1978 | Grön | GC | |
GC Rc4 1192 |
Green Cargo Rc4 1192 i Hallsberg. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1978 | Blå | GC | |
GC Rc4R 1193 |
Green Cargo Rc4 1193 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1978 | Blå | GC | |
GC Rc4R 1194 |
GC Rc4 1194 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1978 | Blå | GC | |
GC Rc4R 1195 |
Green Cargo Rc4 1195 i Malshult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1978 | Blå | GC | |
GC Rc4R 1196 |
Green Cargo Rc4 1196 i Alvesta. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1978 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1197 |
Green Cargo Rc4 1197 i Hallsberg. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1978 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1198 |
Green Cargo Rc4 1198 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2011. |
1978 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1199 |
Green Cargo Rc4 1199 i Kristianstad. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1978 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1200 |
Green Cargo Rc4 1200 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1978 | Blå | GC | |
GC Rc4R 1251 |
Green Cargo Rc4 1251 i Karlshamn. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1978 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1252 |
Green Cargo Rc4 1252 i Vätteryd. Foto: Stoffe Källström - 2016. |
1978 | Grön | GC |
Loknumrena i fronten sitter uppe på lokkorgen istället för nere på ramen. Loket var tidigare utrustat med malmtågskoppel, och användes i malmtrafiken för "Northland". |
GC Rc4R 1253 |
Green Cargo Rc4 1253 i Varberg. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1978 | Grön | GC |
Loknumrena i fronten sitter uppe på lokkorgen istället för nere på ramen. Loket var tidigare utrustat med malmtågskoppel, och användes i malmtrafiken för "Northland". |
GC Rc4R 1254 |
Green Cargo Rc4 1254 i Stilleryd. Foto: Felix Hubertsson - 2016. |
1978 | Grön | GC |
Loknumrena i fronten sitter uppe på lokkorgen istället för nere på ramen. Loket var tidigare utrustat med malmtågskoppel, och användes i malmtrafiken för "Northland". |
GC Rc4R 1255 |
Green Cargo Rc4 1255 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2016. |
1978 | Grön | GC |
Loknumrena i fronten sitter uppe på lokkorgen istället för nere på ramen. Loket var tidigare utrustat med malmtågskoppel, och användes i malmtrafiken för "Northland". |
GC Rc4R 1256 |
Green Cargo Rc4 1256 i Norrköping. Foto: Johannes Airaksinen - 2016. |
1978 | Grön | GC |
Loknumrena i fronten sitter uppe på lokkorgen istället för nere på ramen. Loket var tidigare utrustat med malmtågskoppel, och användes i malmtrafiken för "Northland". |
GC Rc4R 1263 |
Green Cargo Rc4 1263 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1979 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1264 |
Green Cargo Rc4 1264 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2015. |
1979 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1265 |
Green Cargo Rc4 1265 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1979 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1266 |
Green Cargo Rc4 1266 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1979 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1267 |
Green Cargo Rc4 1267 vid Osby. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1979 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1268 |
Green Cargo Rc4 1268 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1979 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1269 |
Green Cargo Rc4 1269 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2014. |
1979 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1270 |
Green Cargo Rc4 1270 i Kristianstad. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1979 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1271 |
Green Cargo Rc4 1271 i Karlshamn. Foto: Felix Hubertsson - 2014. |
1979 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1272 |
Green Cargo Rc4 1272 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1979 | Grön | GC |
Loket har en ljusare grön färgsättning än övriga Rc-lok. |
GC Rc4R 1273 |
Green Cargo Rc4 1273 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1979 | Grön | GC | Loket är avställt. |
GC Rc4R 1274 |
Green Cargo Rc4 1274 i Halmstad. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1979 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1275 |
Green Cargo Rc4 1275 i Karlshamn. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1979 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1276 |
Green Cargo Rc4 1276 i Osby. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1979 | Grön | GC | |
GC Rc4 1277 |
Green Cargo Rc4 1277 i Kristianstad. Foto: Felix Hubertsson, 2012 |
1979 | Nygrön | GC |
Loket har samma färgsättning som Rd-loken. |
GC Rc4R 1278 |
Green Cargo Rc4 1278 i Hallsberg. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1979 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1279 |
Green Cargo Rc4 1279 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1979 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1280 |
Green Cargo Rc4 1280 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2011. |
1979 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1281 |
Green Cargo Rc4 1281 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1980 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1282 |
Green Cargo Rc4 1282 i Karlshamn. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1980 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1283 |
Green Cargo Rc4 1283 i Karlshamn. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1980 | Blå | GC |
Rc4 1283 är det första loket som var försett med rektangulära buffertplattor vid leverans. (Tidigare var de runda). |
GC Rc4R 1284 |
Green Cargo Rc4 1284 i Halmstad. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1980 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1285 |
Green Cargo Rc4 1285 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1980 |
Grön | GC | |
GC Rc4R 1286 |
Green Cargo Rc4 1286 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1980 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1287 |
Green Cargo Rc4 1287 i Alvesta. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1980 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1288 |
Green Cargo Rc4 1288 i Kristianstad. Foto: Felix Hubertsson - 2015. |
1980 | Grön | GC | |
GC Rc4R 1289 |
Green Cargo Rc4 1289 i Karlshamn. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1980 | Grön | GC | |
GC Rc4 1290 |
Green Cargo Rc4 1290 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2015. |
1980 | Orange | GC |
Loket har ursprunglig orange färgsättning. |
GC Rc4R 1291 |
Green Cargo Rc4 1291 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1980 | Grön | GC | |
GC Rc4PR 1293 |
Green Cargo Rc4 1293 i Alvesta. Foto: Felix Hubertsson - 2015. |
1980 | Grön | GC | Loket är uppväxlat till 160km/h för att dra Posttåg. |
GC Rc4PR 1295 |
Green Cargo Rc4 1295 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1980 | Grön | GC |
Näst sista oranga Rc-loket. Loket är uppväxlat till 160km/h för att dra Posttåg. |
GC Rc4PR 1296 |
Green Cargo Rc4 1296 i Hallsberg. Foto: Felix Hubertsson - 2011. |
1980 | Grön | GC |
Loket är uppväxlat till 160km/h för att dra Posttåg. |
GC Rc4PR 1297 |
Green Cargo Rc4P 1297 i Stilleryd. Foto: Felix Hubertsson - 2015. |
1981 | Grön | GC |
Loket är uppväxlat till 160km/h för att dra Posttåg. |
GC Rc4PR 1298 |
Green Cargo Rc4P 1298 i Alvesta. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1981 | Grön | GC |
Loket är uppväxlat till 160km/h för att dra Posttåg. |
GC Rc4 1299 |
Green Cargo Rc4 1299 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1981 | Grön | GC | Loket har ett udda typsnitt på EVN-numret på sidorna av loket. |
GC Rc4 1301 |
Green Cargo Rc4 1301 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1981 | Grön | GC | |
GC Rc4 1302 |
Green Cargo Rc4 1302 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2011. |
1981 | Grön | GC | |
GC Rc4 1303 |
Green Cargo Rc4 1303 i Sandbäck. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1981 | Grön | GC |
Rc4 1303 var det första loket som levererades med en digital hastighetsmätare istället för den äldre analoga. |
GC Rc4 1304 |
Green Cargo Rc4 1304 i Halmstad. Foto: Felix Hubertsson - 2011. |
1981 |
Grön | GC | |
GC Rc4 1305 |
Green Cargo Rc4 1305 i Kristianstad. Foto: Felix Hubertsson - 2011. |
1981 | Grön | GC | |
GC Rc4 1306 |
Green Cargo Rc4 1306 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1981 | Grön | GC |
|
GC Rc4 1307 |
Green Cargo Rc4 1307 i Alvesta. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1981 | Grön | GC | |
GC Rc4 1308 |
Green Cargo Rc4 1308 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1981 | Grön | GC | |
GC Rc4 1309 |
Green Cargo Rc4 1309 i Helsingborg. Foto: Stoffe Källström - 2015. Green Cargo Rc4 1309 i Blädinge. Foto: Stoffe Källström - 2015. |
1981 | Grön | GC |
Loket saknar röd A-ändesmarkering. Var tidigare ett av två lok som hade specialmålningen med stort "green" på ena sidan och stort "cargo" på andra sidan. |
GC Rc4 1310 |
Green Cargo Rc4 1310 i Karlshamn. Foto: Felix Hubertsson - 2014. |
1981 | Nygrön | GC | Loket har samma färgsättning som Rd-loken. |
GC Rc4 1311 |
Green Cargo Rc4 1311 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1981 | Grön | GC |
|
GC Rc4 1312 |
Green Cargo Rc4 1312 i Älmhult. Foto: Stoffe Källström - 2012. |
1981 | Grön | GC | |
GC Rc4 1313 |
Green Cargo Rc4 1313 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1981 | Grön | GC | |
GC Rc4 1314 |
Green Cargo Rc4 1314 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1982 | Blå | GC | |
GC Rc4 1315 |
Green Cargo Rc4 1315 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2014. |
1982 | Grön | GC | |
GC Rc4 1316 |
Green Cargo Rc4 1316 i Malmö. Foto: Josef Utterfors - 2013. |
1982 | Grön | GC | |
GC Rc4P 1317 |
Green Cargo Rc4P 1317 i Alvesta. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1982 | Grön | GC |
Loket är ombyggt till Rc4P (160 km/h) för att kunna dra Posttåg. |
GC Rc4P 1318 |
Green Cargo Rc4P 1318 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2015. Green Cargo Rc4P 1318 i Alvesta. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1982 | Grön | GC |
Loket är uppväxlat till 160km/h för att dra Posttåg. Loket saknar röd A-ändesmarkering. Var tidigare ett av två lok som hade specialmålningen med stort "green" på ena sidan och stort "cargo" på andra sidan. |
GC Rc4P 1319 |
Green Cargo Rc4 1319 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1982 | Grön | GC |
Loket är uppväxlat till 160km/h för att dra Posttåg. |
GC Rc4P 1320 |
Green Cargo Rc4P 1320 i Älmhult. Foto: Felix Hubertsson - 2013. |
1982 | Grön | GC |
Loket är uppväxlat till 160km/h för att dra Posttåg. |
GC Rc4P 1321 |
Green Cargo Rc4P 1321 i Alvesta. Foto: Felix Hubertsson - 2012. |
1982 | Grön | GC |
Loket är uppväxlat till 160km/h för att dra Posttåg. |
GC Rc4P 1322 |
Green Cargo Rc4P 1322 i Alvesta. Foto: Felix Hubertsson - 2014. |
1982 |
Grön |
GC | Loket är uppväxlat till 160km/h för att dra Posttåg. |